Urządzenie kondycjonowania powietrza palnikowego, seria BA
Wersje BA oraz BA-P4 urządzenia kondycjonującego powietrze palnika firmy M&C zostały zaprojektowane jako kompaktowe, proste w obsłudze i konserwacji moduły 19-calowe.
Więcej informacjiWersje BA oraz BA-P4 urządzenia kondycjonującego powietrze palnika firmy M&C zostały zaprojektowane jako kompaktowe, proste w obsłudze i konserwacji moduły 19-calowe. Wersja BA urządzenia kondycjonującego firmy M&C została zaprojektowana bez pompy. W przypadku wersji BA-P4, zintegrowana pompa wahadłowo-tłokowa pobiera powietrze otoczenia poprzez zamontowany w części tylnej filtr zasysający. Pobrane powietrze jest kierowane do układu oddzielania cząstek stałych oraz kondensatu, w skład którego wchodzi filtr o wysokiej skuteczności (wielkość porów 0,01 mikrona) oraz zintegrowany odwadniacz pływakowy. Suszenie pozbawionego kondensatu, sprężonego powietrza do poziomu punktu rosy poniżej -10 °C jest realizowane w suszarce membranowej. W kolejnej fazie sprężone powietrze podlega oczyszczaniu drogą katalitycznego utleniania śladowych ilości węglowodorów w temperaturze 500 °C na katalizatorze platynowo-palladowym. Zlokalizowana w dalszym odcinku strumienia przepływu kaseta adsorpcji zawierająca sito molekularne oraz złoże węgla aktywnego gwarantuje osiągnięcie optymalnego stopnia czystości powietrza palnikowego. W razie potrzeby, materiały: katalityczny oraz adsorpcyjny mogą zostać wymienione bez użycia narzędzi, z dostępem w przedniej części urządzenia.
ZASTOSOWANIE:
Przy wykonywaniu pomiarów węglowodorów techniką FID (z wykorzystaniem detektora płomieniowo-jonizacyjnego) niezbędne jest korzystanie z powietrza pozbawionego nawet śladowych ilości węglowodorów. Produkowane przez firmę M&C urządzenie kondycjonowania powietrza palnikowego, BA, zostało opracowane z myślą o zapewnieniu odpowiedniej jakości powietrza doprowadzanego do palników bez uciekania się do podawania gazów z butli. Urządzenie BA można również wykorzystywać jako generator gazu zerowego dla potrzeb kalibracji analizatorów pracujących w technice podczerwieni (IR) przy monitorowaniu imisji.
ZALETY:
- Wysoki stopień czystości: Cn Hm < 10 ppb, punkt rosy < -10 °C
- Prosta wymiana filtra oraz adsorbera: dostęp z przodu, bez korzystania z narzędzi
- Długi okres użytkowania
- Minimalne koszty eksploatacji
- Samorzutne monitorowanie statusu
- Kompaktowa, wkładana obudowa 19 cali upraszcza eksploatację i konserwację
Specyfikacja:
Urządzenie kondycjonowania gazu palnikowego, seria BA | wersja BA | wersja BA-P4 |
Nr części | 60A2000 | 60A2200 |
Ciśnienie wlotowe | sprężone powietrze: 4,0 – 5,8 bar | wbudowana pompa |
Ciśnienie wylotowe / Przepływ powietrza palnikowego | 0 – 4 bar, regulacja / maks. 3 Nl/min. | |
Temperatura otoczenia | +5 °C do +40 °C | |
Czas uruchomienia | ok. 45 min. | |
Temperatura katalizatora | 500 °C | |
Czystość powietrza palnikowego | < 10 ppb Cn Hm, punkt rosy < -10 °C | |
Materiały katalizatora o właściwościach trujących | chlorowce, krzem, ołów, materiały zawierające fosfor | |
Temperatura przechowywania | -25 °C do +65 °C | |
Wilgotność względna | < 75 %, unikać kondensacji | |
Połączenie wlotowe gazu | wlot sprężonego powietrza: gwint wewn. G 1/4” i | filtr zasysający |
Połączenia wylotowe gazu | wąż elastyczny, standardowo DN 4/6 mm* | |
Połączenie kondensatu | G1/8 i DIN ISO 228/1 | |
Zasilanie elektryczne | 230V 50Hz 480VA | |
Połączenia elektryczne | wtyka zasilania: 2 m przewodu; sygnał statusu: 9-pinowa złączka typu D | |
Styk sygnału statusu ciśnienia i temperatury | 1 zestyk przełączny – bezpotencjałowy, parametry styku: 24V, 1A | |
Ochrona obudowy | IP 20 EN 60529 | |
Wymiary obudowy / ochrona | obudowa wkładana 19-calowa 4U, głębokość 430 mm / IP 20 EN 60529 | |
Ciężar | ok. 14,5 kg | ok. 16 kg |
Norma sprzętu elektrycznego | EN 61010 |